Powered by Blogger.

Friday, October 21, 2005

hilang

1 comments
2-3 kali taip tapi hilang..so kesimpulannya xpayah taip apa yang aku nak bgtau.

Sibukkan diri atau menyibukkan diri atau buat2 sibuk atau sengaja sibuk atau macam sibuk... sibuk? #1???

ada mata pandang
ada telinga dengar
ada mulut diam....

apply kan x??

Thursday, October 20, 2005

Perjalanan hidup

1 comments
Alhmdlillah, smlm satu lagi kejutan yang penting dalam hidup aku. sepatutnya everyday penting kan? Kejutan yang pada mulanya buat aku x percaya...ermm dah nama pun kejutan!! anyway alhmdlh 'ala kulli haal.

Wednesday, October 19, 2005

Kasih pada k.meen

0 comments
alhmdlh n syukur... hari ni trima emel dr k.meen. k.meen walau mcmn dugaan yang Allah beri pada akak..saya disini tetap mendoakan agar akak sentiasa tenang.

ingat lah janji Allah dalam surah al-insyirah. setiap kesusahan itu akan disusuli dengan kemudahan n kesenangan. kesenangan n kemudahan tu plak Allah x mention coz..terlalu banyak 4 hamba2Nya...

aku sendiri gusar ngan galur kehidupan yang aku lalui skrg ni. tapi walau macamana sukar n peritnya aku kena pastikan yang aku perlu sentiasa memberi dorongan kepada orang lain walaupun aku yang rebah!!

Monday, October 17, 2005

myb e last day....

0 comments
mayb its the last day... whose knows?

Apa dah jadi?

0 comments
Aku x pasti detik dan saat itu tapi apa yang aku pasti, aku terkejut trima sms tuh. Nape jadi macam tuh? aku tergamam..kecewa..x percaya-macam ni ke sebenarnya yang berlaku?

keesokan harinya, aku terfikir...mampu ke kalau macam ni sepanjang hayat? aku terbaca sebuah buku "andai anda fikir anda x mampu, dan tau keadaan sblm anda membuat keputusan...anda merupakan seorg yang bodoh andai anda tetap dengan keputusan itu" very complicated right?

kwn aku kata "ajar guna psyc..sesama bantu.." ermm... biar la. Andai itu jlnnya.. aku akan cuba tapi penentunya aku x pasti n x tau.

tapi...bila aku citer kat kakak...kakak kata "bg la masa kat dia. Dia dah sebati ngan perangai n sikap tu.." Ntah la..kdg2 aku rasa baik, kdg2...kdg2...kdg2...kdg2... :P BOSAN!!! Bosan ngan diri. byk perkara lain bleh buat! lepas ni andai dtg lagi...aku malas nak fikir byk. biar la apa org kata. andai sekadar _ _ _ _ biarlah!

kata hati yang sentiasa berbolak balik ni..buat aku makin tertekan dengan dunia luar! keyakinan yang dtg hanya menyinggah dlm hati dan kemudian berlalu membuatkan aku terpinga2. tapi ni sume salah diri sendiri :( ..baru dapt tazkeer dari min "serahkan segala2nya pada Allah ..hati kan tenang bila terima keputusan Ilahi"

mcmn plak ngan keputusan yang melibatkan kelompok yang lebih besar? jwpnnya "tetap sama!"

*dulu aku ingatkan pada diri..jgn bermain dgn api. kecil di bawa bermain, besar..memakan diri. Skrg ni kecik ke besar??? :?

Wednesday, October 12, 2005

Marilah Membuka Kod Rahsia

0 comments
Tahukah anda dalam menjalani kehidupan seharian, kita sentiasa dikelilingi kod-kod rahsia? Kod-kod rahsia ini telah disatukan dalam sebuah kitab yang dibaca oleh majoriti manusia di bumi ini. Namun masih ramai yang tidak mampu mengungkapkan atau memecahkan kod-kod rahsia ini! Adakah anda ingin mencuba?? Anda pasti?

Kitab itu adalah al-Quran ul-Kareem. Al-Quran dari segi makna istilah, KalamuLlah dan diturunkan kepada Muhammmad saw melalui malaikat Jibrail yang diturunkan secara tawatir.
Allah swt telah menerangkan jalan-jalan menuju kebahagiaan di dunia dan juga di akhirat. Di dalam kitabullah ini merangkumi pelbagai ilmu yang tidak mungkin dapat diungkapkan oleh manusia hanya dengan membacanya dalam keadaan satu layer sahaja. Oleh itu, banyakkan berfikir dan meneroboslah ke dimensi seterusnya.

Adakah anda bersedia untuk memecahkan kod-kod rahsia ini??

Saturday, October 08, 2005

countdown....Apa ni??

0 comments
Adakah anda mempunyai anak atau adik atau sedara mara atau jiran tetangga yang bersekolah di Tahun6, Tingkatan 1-4.

Kami menyediakan program yang pastinya menarik dengan kadar bayaran yang paling minima.

Program yang julung-julung kalinya diadakan.

Jom sertai kami!!

Program apa?
· Kem Tunas Remaja 2005 untuk Pelajar Tahun 6 dan Ting 1 pada 26-28 Nov 2005
· English in Camp - I Love Science untuk Pelajar Ting 2 pada 14-25 Nov 2005
· Kem Remaja Perkasa 2005 untuk Pelajar Ting 3 & 4 pada 4-17 Dis 2005
· Madrasat-ul-Hayaah untuk Pelajar Ting 5 pada 20 Dis 2005 – 20 Jan 2006

Tempat terhad!!
1st come 1st serve- Siapa cepat dia dapat!!
Jangan berlengah lagi... Rebut peluang keemasan ini sementara peluang masih di buka!!

Daftar sekarang! TARIKH TUTUP PADA 25 OKTOBER 2005
HANYA TINGGAL 17 HARI SAHAJA LAGI

Sebarang maklumat lanjut, sila hubungi
Fazrul Ismail @ Pengarah Eksekutif - 012- 9262915Hasmin Hakim b Hasbullah - 012- 7714955
 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez