Powered by Blogger.

Friday, March 31, 2006

cari

0 comments
berkali-kali aku pujuk diri untuk cuba memahami apa yg tersirat di sebalik peristiwa ni. cuba mencari hikmah yg tersurat. kawan2 yg berada di sekeliling cuba menenangkan tp aku masih macam ni.... hmm
insyaAlla petang ni aku akan mula bertolak ke tmpt yg aku rindui. mmg dah lama teringin nak p sana... w/pun aku dah terfikir agak payah untuk aku pulang semula tp aku gagahkan hati agar Allah mpermudahkan segalanya.
pagi ni aku masih perlu menyiapkan beberapa tugas lagi. hari ni dateline keje2 yg perlu disiapkan bulan ni.
telefon mak seperti biasa...aku faham apa yg dialami merupakan beban yg agak berat w/pun kehadiran anak2 disisi. memang aku bjanji pada diri..mak perlu merasai apa yg dia patut rasa dan aku cuba n bharap mampu memberikannya sedikit harapan..yg selainnya aku serahkan kepada Allah.

Thursday, March 30, 2006

Gila Duit

0 comments
cari duit...fikir duit...sibuk dengan duit..sume perkara memerlukan duit. bak kata org yg gila duit "dengan duit kita bleh beli sume" "xde duit...hidup merana" asyik pk duit je!!!!!

GERAM!GERAM!GERAM!GERAM!

duit x bawa kemana2. bg aku jika kita x pandai control duit...kita mmg akan kejar duit. mcm ni la...apa yg blaku skrg ni!! asyik pk duit je!!!

ingat pesan seorang sahabat "duit ni...nilai dan tempatnya serendah2.. andai kita kejarnya..maka bodohlah kita. andai kita biarkan ia..kita akan tenang. dan andai kita ada duit dan kita gunakannya untuk menuju Allah...beruntunglah dia"

hmm...aku x kebulur nak duit tu sume. aku bersyukur ngan apa yg Allah kurniakan pada aku sekarang. cuma bila dah mcm ni, aku takut terleka dan makin jauh dr Allah...(istidraj)
na'uzubillah!! Moga Allah melindungi aku..seorang insan kerdil yg sentiasa mengharapkan lindungan dariNYA...

jauhkan lah aku dr tamak dunia. jdkan aku insan yang mengejar nikmat akhirat. .. berilah aku kekuatan untuk terus istiqamah di jalan Mu Ya Allah. ameen...

Wednesday, March 29, 2006

kembali

0 comments
dah lama aku x menulis kat sini. skrg ni suasana kat bilik aku sunyi je... cuma dari sini terdengar suara maizatul dan kanak2 riang.
ntah kenapa setiap kali kesedihan kat hati ni bertandang...aku lebih suka menulis di ruang ini. mungkin untuk meluah dan mencoretkan apa yg aku rasa. cuma ku masih ingat lagi kata2 bos dulu... blog tempat untuk berbicara sendiri dan dlm masa yg sama seolah2 kita mempamerkan kelemahan yang kita ada pada umum.. yup!! tu aku x nafikan tp aku suka tulis apa yg aku rasa. kalau dulu aku suka membaca blog ilmiah seorg kenalan..kini blog tu dah lama x aktif. mgkin dsbbkan tgjwb yg byk, dia x sempat nak update blog tu. w/pun aku tetap rindukan tazkirah dr dia.
hati ni baru rasa nak gembira untuk menyertai kwn2 yg selalu ingatkan ttg kesabaran dan kebenaran.. tp masih lagi di uji untuk ke sana... hmm... masalah transport ttp mjadi mslh utama kat aku masa ni.
dari minggu lepas aku x mampu nak senyum kat semua org. w/pun pernah dipesan oleh seorang sahabat "walau apa yg kita rasa...jgn melempiaskannya kepada semua org kerana kita akan bersikap tidak adil pada sesetengah kumpulan..." argh!!!! rindu dalam suasana tu.. really..seriously... :((
pilih 4 jadi baik @ lebih baik @ mempertaruhkan kegembiraan dan kesayangan...
 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez