Powered by Blogger.

Monday, September 25, 2006

hMhmmMM

0 comments
hitcounterTika dan saat ni aku memikirkan detik2 kedatangan ramadhan al-mubarak. Bagaimana dengan Ramadhan kali ni? Adakah akan meningkatkan diri dari segi amal dan mampukah aku gradudate dengan cemerlang bila keluar dari bulan ramadhan nanti?
Tika 1st yr dulu aku disibukkan dengan 'along'
Tika 2nd yr dulu aku disibukkan dengan cerita along
Tika 3rd yr dan 4rd yr dulu aku disibukkan dengan perkara2 yang ntah apa2
Tika di tempat keje lama aku disibukkan dengan jadual program. Bz dengan trekking, bz dengan slot pengisian jiwa, masak bersama teman2 dan masa ni la juga banyak ajar aku erti kehidupan yang kadang kala buat kami menangis bersama.

Tika aku mencari sedikit kekuatan…ia hadir untuk melemahkan benteng yang dibina.
Tika aku mendapat sedikit ketabahan..ia hadir untuk menggoncangkan ia.

Saat ni rasa nak menangis sbb rasa xde kekuatan, xde ketabahan, rasa kehilangan… Esok dah nak mula Ramadhan, moga Allah kurniakan kekuatan, ketabahan, kerahmatan, keberkatan untuk aku harungi kehidupan yang singkat ini.

Tika diri mencari2 sesuatu yang tak pasti, akan hadir satu rasa kebergantungan padaNya. Tika diri kehilangan jati diri, akan hadir kekuatan dari al-Quran. Tika diri diulit mimpi ngeri..hanya satu tempat tujuan. Walau sejauhmana dan sesusah mana ujian, Allah pasti di hati… menemani hambaNya. Walau sesukar mana ujian yang melanda…TERSENYUM lah..kerana ia merawat luka di jiwa.
 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez