Powered by Blogger.

Thursday, March 30, 2006

Gila Duit


cari duit...fikir duit...sibuk dengan duit..sume perkara memerlukan duit. bak kata org yg gila duit "dengan duit kita bleh beli sume" "xde duit...hidup merana" asyik pk duit je!!!!!

GERAM!GERAM!GERAM!GERAM!

duit x bawa kemana2. bg aku jika kita x pandai control duit...kita mmg akan kejar duit. mcm ni la...apa yg blaku skrg ni!! asyik pk duit je!!!

ingat pesan seorang sahabat "duit ni...nilai dan tempatnya serendah2.. andai kita kejarnya..maka bodohlah kita. andai kita biarkan ia..kita akan tenang. dan andai kita ada duit dan kita gunakannya untuk menuju Allah...beruntunglah dia"

hmm...aku x kebulur nak duit tu sume. aku bersyukur ngan apa yg Allah kurniakan pada aku sekarang. cuma bila dah mcm ni, aku takut terleka dan makin jauh dr Allah...(istidraj)
na'uzubillah!! Moga Allah melindungi aku..seorang insan kerdil yg sentiasa mengharapkan lindungan dariNYA...

jauhkan lah aku dr tamak dunia. jdkan aku insan yang mengejar nikmat akhirat. .. berilah aku kekuatan untuk terus istiqamah di jalan Mu Ya Allah. ameen...

0 comments on "Gila Duit"

Post a Comment

 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez