Powered by Blogger.

Monday, August 29, 2005

Andai Nikmat Itu Ku Kecapi


Alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah!! Andai nikmat itu ke kecapi hanya Dia yang mengetahui betapa indahnya kurasakan saat itu. Andai nikmat itu mampu ke rasai, hanya Dia yang Maha Mengerti.

Seringkali ku impikan agar nikmat itu mampu ku hayati, nikmat itu mampu ke selami. Seorang teman pernah menasihati "terlalu byk nikmat yg Allah kurniakan dan kadangkala kita tak sedar itu adalah nikmat yang sebenarnya yang patut kita nikmati, kita syukuri dan kita hayati. -kata2 ni aku dapat masa aku down sgt2 :P Alhamdulillah..jzkk ya ukhti habeebah kareemah. Teman yang mengenalkan aku ttg makna ukhuwah :)

Ya Allah..bantulah daku agar mampu menjaga harta yang kau pinjamkan kepada ku buat seketika..di dunia ini. Bantulah daku agarku mampu membawa ia sentiasa dalam keadaan saleem. Berilah daku kekuatan agar ku mampu memelihara ia sepanjang kehidupan ku di dunia ini. Izinkan daku berganding dengan hambaMu yang mampu menjaga ia agar sentiasa dalam keadaan terbaik sepanjang menuju kepadaMu. :??

Ya Rabbi, Ya Ilahi...berikan daku secebis kekuatan untuk ku thabat dan istiqamah dlm mensucikan ia!! Ameen...

0 comments on "Andai Nikmat Itu Ku Kecapi"

Post a Comment

 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez