Powered by Blogger.

Saturday, June 17, 2006

mimpi


hitcounterMalam tadi aku bermimpi, best friend kat U. Dia tanya pendapat aku tentang budak dalam gambar tu. Aku jawab, mak ngan ayah tak setuju. Adik beradik yang lain pun macam tu jugak. Dia beriya2 suruh aku fikirkan semula..katanya semua orang dah panggil aku acu. hmm.. memang salah aku pun.

Pagi ni lak, kawan aku still tak nak bagitau lagi. Kdg2 rasa tension gak!!! Aku perlu berharap kat orang yang memang terima aku atau mengharap kat orang yang tak kenal aku?? Yang memang terima aku, sampai sekarang tak bagitau kat family. Yang mengharap kat aku…satu family setuju terima aku tapi masalahnya family aku lak tak nak terima dia..hehehe

Kalau dulu aku takut nak terima jawapan..kali ni biar aku yang mencari jawapan tu dan redha dengan apa jua yang bakal aku terima. Memang aku cukup takut terima jawapan tu tapi sampai bila aku nak terus berada dalam keadaan antara ya dan tidak ni?? Kadang2 rasa tension gak.

Dia selalu pesan agar aku buat solat hajat.. Doa moga ditunjukkan siapa yang terbaik tapi aku takut! Betul2 takut!! Kali ni biar aku lakukan tanpa galakan dari sesiapa, tanpa terikat ngan kata-kata, tanpa sesiapa dijiwa…erk..ye ke??

Iskh! Buat perangai la pulak hari cuti nih.

Bunyi motor!! Yup tu bunyi motor DIA. Dari pagi tadi asyik keluar masuk je aku dengar. Ntah p mana pun aku tak tau. Alahai..nape lak pagi2 macam ni aku sibuk tentang DIA. Kepala ni makin pening. Sejak aku mula menulis…aku makin rasa ingin menulis. Bos kata, tulis la perkara ilmiah dan jika orang lain baca dan amalkan… itukan merupakan saham akhirat?? Masalahnya sekarang..aku tengah tulis apa nih??? Dunno!

Rindu kat orang-orang yang ada dijiwa tika ni. Walau jauh dimata tapi dekat dihati.. Adakalanya aku sendiri tak kenal siapa orang tu. K.ruq pernah bagitau.. "bukan tak kenal maka tak cinta, belum kenal dah cinta, bila dah kenal makin bertambah cinta… kakak nilah yang banyak menaikkan semangat aku..perjumpaan kami banyak berlaku di surau atau masjid. Comel sungguh kakak ni!! Sekarang dah ada sorang anak perempuan yang comel…

Manusia selalu mengimpikan apa yang ada di tangan orang lain tanpa mengetahui di tangan mereka lebih berharga dari itu
© azrin

0 comments on "mimpi"

Post a Comment

 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez