Powered by Blogger.

Monday, June 12, 2006

7 tahun yang lalu


hitcounterAku masih lagi menyimpan kemas buku itu. Buku yang mencoretkan kisah suka duka antara aku dan dia. Buku yang merakamkan detik2 terakhir zaman persekolahan kami. Kesedihan yang merantai dijiwa kami merebak sampaikan satu batch turut terasa. Luhur ke kasih sayang kami?? J bagi aku..jawapannya YA!! Insan yang kenalkan aku tentang erti persahabatan yang ikhlas. Belajar bersama, ke sekolah bersama2, main bersama2, makan bersama dan yang paling kelakar bagi aku,dia buat jahat..p cakap kat aku lak tuh!!! Hehehe J kadang2 dia marah aku sebab tak tegur dia kalau buat silap. Bukan aku tak tegur..tapi orang mabuk cinta, ditegur banyak kali..dia gak yang betul! Walau apapun aku tetap sayang kat dia.
Saat2 akhir berpisah ngan dia, aku dapat rasakan kekuatan ikatan hati kami..hmm..tapi kita tak tau masa depan kan??

Masa terus berlalu dan aku ditempatkan satu U ngan dia. Alhamdulillah. Gembira kat hati nih tok sah cakap la..hepi giler. aku dapat bersama-sama dengan dia lagi!! Aku sayang dia..dialah yang selalu ingatkan aku bila aku terlupa, dialah yang selalu tegur aku kalau aku tersilap langkah, dialah yang kuatkan semangat aku masa aku "tersungkur" dan dia jugak la tanpa jemu sentiasa berada disamping aku masa aku perlukannya.

Aku masih ingat lagi masa tahun pertama aku kat U, dia ajak aku dengar tazkirah kat dewan serbaguna tapi aku menolak dengan alasan aku banyak keje. Dia tetap gak p sana dengar tazkirah dan bila dia balik dari dewan tuh, dia singgah jap kat bilik aku. Walaupun tinggi, dia tetap gagah mendaki semata2 nak bagi nota kecil kat aku. Aku masih lagi simpan nota tu! Terima kasih angah…orang saaaayang sangat kat angah.

Detik2 aku ngan dia tetap tersemat kemas di memori aku. Kini dia tengah sarat mengandungkan anak yang pertama setelah sah diijabkabulkan pada 3/12/2005. aku bila lagi?? Hehehhe J insyaAllah

Lagu yang dia bagi aku..

Masih segar diingatan
Kemesraan dulu
Setiap masa seiring masa
Menjulang cita-cita

Persahabatan kita
Terjalin sekian lama
Segala duka diharungi bersama
Kemanisan hidup dirasa..

Senda dan gurauan
Lumrah kehidupan
Tanpanya hidup tiada ceria
Tapi ingat kawan gurauan ada batasnya..
Kelak merana diri

Jangan merasa benci
Hati kawan disakiti
Jangan merasa iri
Jasa tak dihargai
Sifat mazmumah hindari segera
Sifat mahmudah amalan kita

Silap dan salah tak dapat dielakkan
Jangan dijadikan alasan permusuhan
Mari bermaafan dan bertolak ansur
Kita direhai Allah

0 comments on "7 tahun yang lalu"

Post a Comment

 

:: JaLan KehiDupaN :: Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez